Tack för i år – och hjärtligt välkomna!

Nu stänger vi 2016, och det har varit ett fantastiskt spännande och roligt år. Vi vill tacka alla våra kunder för ett kul år tillsammans, och vi passar också på att hälsa våra nytillkomna kunder extra varmt välkomna! Tack för förtroendet!

Varmt välkomna hälsar vi:

_nya-kunder-2-kopia

 

 

En dag på Byrån…

Nu debuterar Johan Wanloo som serietecknare i Just Rivistas nyhetsbrev. Foto: Emelie Asplund

Humor har en fantastisk förmåga att slå igenom bruset och sitta kvar i huvudet. Ändå är den ofta underskattad inom content marketing. Men kan man skoja om allting?
– Jag tycker det, men nää, det kan man inte, säger serietecknaren Johan Wanloo som nu debuterar i Just Rivistas nyhetsbrev med den nya serien Byrån.

Vårens läsarfavoriter

Vi är glada att se att ni är allt fler som läser och delar artiklarna i våra nyhetsbrev! Men vi förstår också att alla inte hinner läsa allt. Därför har vi tittat på vilka texter som blivit mest lästa under första halvan av 2016 och samlat dem här för att underlätta för er. Varsågoda!

Just Rivista tecknar ramavtal med Göteborg

Nu är den klar, Göteborgs Stads stora upphandling av kommunikationstjänster. En av de utvalda byråerna inom redaktionell kommunikation är Just Rivista. – Det här är naturligtvis väldigt kul och ett kvitto på vår kompetens och erfarenhet, samt på att vi har ett bra tjänsteutbud, säger Dan Wallander, vd för Just Rivista. 

Vi önskar dig en God jul och Gott Nytt År!

Julen är gåvornas och givmildhetens tid. Vi på Just Rivista väljer att stödja Barncancerfonden. I år gör vi det genom projektet Team Rynkeby, ett nordiskt välgörenhetsprojekt som syftar till att samla in pengar till Barncancerfonden.

Projektet består 2016 av 1600 deltagare som cyklar från de nordiska länderna till Paris. I Sverige finns 11 team med mellan 20 och 50 cyklister i varje lag. Insamlingen sker i första hand genom företagssponsring men även via insamlingar och event.

Barncancerfondens verksamhet är beroende av gåvor och 2015 bidrog Team Rynkebys svenska cyklister med 13,4 miljoner kronor.

 

HÅKAN LINGER

 

Mer mobil och mindre morgontidning

Läsningen av morgontidning fortsätter att minska och vi tillbringar allt mer tid med mobilen. Det visar årets andra Orvesto konsument-undersökning, där drygt 13 000 svenskar har deltagit.

IRM höjer prognosen för digitala medier

I förra veckan presenterades IRM:s reviderade prognos för 2015-2016. Totalt förväntas reklammarknaden omsätta knappt 32,4 miljarder kronor under 2015, vilket motsvarar en ökning om 1,6 % relativt föregående år.

Boom för filmtittande på nätet

Tittandet på film på nätet ökar explosionsartat. Detta gäller såväl spelfilmer på plattformar som Netflix, som så kallat branded content, där det är företag som är avsändare.

Stadsmissionen satsar på event-tidningar

Motion är bra. Men visste du att det kan vara bra för fler än dig själv? När du springer eller cyklar för Göteborgs Stadsmission når de positiva krafterna längre. Deltagarna i GöteborgsVarvet och Göteborgsgirot kan välja att ställa upp i loppen till förmån för Göteborgs Stadsmission. De insamlade pengarna går till organisationens lägerverksamhet för barnfamiljer som vanligen saknar möjlighet att åka på semester. I år genererade enbart GöteborgsVarvet ofattbara 700 000 kronor!

Content Marketing i fokus på Meg

Framtidens medielandskap är huvudtemat på MEG, Mediedagarna i Göteborg, som arrangeras i slutet av veckan på Svenska Mässan. Content Marketing är ett av de hetaste begreppen som kommer att debatteras flitigt. – Content Marketing har blivit ett buzzword i branschen. Det är många som säger sig arbeta med detta, men få har en riktigt tydligt genomtänkt modell, säger Håkan Linger på Just Rivista som ställer ut tillsammans med KNTNT.

Rasta väljer Just Rivista igen

RASTA GEKÅS ÄR EN AV RASTAS POPULÄRASTE RESTAURANGER. LÄS MER OM ÅRET SOM GÅTT I DEN TRYCKTA ÅRSREDOVISNINGEN SOM GES UT I VÅR. FOTO: LASSE BOSTRÖM

Restaurangföretaget Rasta har, för sjätte året i rad, valt Just Rivista som samarbetspartner för att producera sin årsredovisning.

Ny byrå inom content marketing

Just Rivista är en ny byrå i Göteborg som arbetar med content marketing. Bakom byrån stå Dan Wallander (t.h.) och Håkan Linger.

Rivista och Just Media går samman och bildar en ny redaktionell byrå i Göteborg.
– Vi arbetar med content marketing och hjälper våra uppdragsgivare att skapa värdefullt innehåll åt sina målgrupper, säger Dan Wallander, vd för nybildade Just Rivista AB.