Content Marketing i fokus på Meg

Framtidens medielandskap är huvudtemat på MEG, Mediedagarna i Göteborg, som arrangeras i slutet av veckan på Svenska Mässan. Content Marketing är ett av de hetaste begreppen som kommer att debatteras flitigt. – Content Marketing har blivit ett buzzword i branschen. Det är många som säger sig arbeta med detta, men få har en riktigt tydligt genomtänkt modell, säger Håkan Linger på Just Rivista som ställer ut tillsammans med KNTNT.

MEG, Mediedagarna i Göteborg, pågår 5-6 mars på Svenska Mässan. Förutom ett digert konferensprogram med många spännande föredragshållare, arrangeras en mässa. Bland utställarna finns Just Rivista som ställer ut tillsammans med KNTNT.
– Vi presenterar ett gemensamt erbjudande kring Content Marketing, som bygger på en tydlig modell för hur du kommer igång, skapar fungerande processer och löpande producerar bra och relevant innehåll som genererar affärer, säger Håkan Linger.
Den som vill ha mer info kan lyssna på Alex Beaucham på Airbnb, som är världens största bokningssajt för privat boende och erbjuder reseupplevelser i mer än 34.000 städer och 190 länder. Alex Beauchamp är Global Head of Content and Social Media på företaget. Hon flyger in från San Francisco inbjuden av Content Marketing-specialisterna Kntnt Sweden enbart för ett framträdande på Marknadschefsdagarna. Alex Beauchamp kommer att tala om hur hon byggt ett content team, hur Airbnb tänker kring innehållet de skapar och hur de mäter effekten. Ett lysande exempel på framgångsrikt content marketing arbete.
– Meg blir en riktigt spännande mötesplats för både mediebranschen och kundsidan. Det har hänt så otroligt mycket i mediebranschen de senaste åren, så det finns alla anledning att stanna upp och ta några dagars inspiration innan man gå vidare.

Öppettider:
torsdag 08.30-18.00
fredag 08.30-16.00

Mer information: www.meg.se